Vorm_Victor_sfeerbeeld11 (1)

Veelgestelde vragen

Heb je vragen? We helpen je graag verder!

Interesse in woning

Hoe kom ik in aanmerking voor een woning?

Bij Van der Vorm Living vind je huurwoningen door heel Nederland en in een aantal grote Europese steden. Het beschikbare aanbod is te vinden via de woningzoeker op deze site. Heb je een woning gevonden die je interessant vindt? Neem dan contact op met de verhuurmakelaar of contactpersoon, of stuur een bericht via het contactformulier.

Indienen reparaties

Waar kan ik terecht voor reparaties aan mijn woning/commerciële ruimte?

Je kunt hiervoor contact opnemen met onze servicedesk. De servicedesk is telefonisch bereikbaar op nummer +31(0)10 436 92 18 of per e-mail: servicedesk@vormvastgoed.nl.

Noodgeval

Wat te doen bij een noodgeval?

Bij direct levensgevaar is het altijd noodzakelijk om het alarmnummer 112 te bellen.

 

Als de woning beschadigd is of beschadigd dreigt te raken is tijdens kantooruren het telefoonnummer van de vastgoedbeheerder beschikbaar. Mocht dat niet (snel) lukken kunt u ons als eigenaar 24 uur per dag bereiken via +31(0)10 436 92 18.

 

Dat is alleen van toepassing als er buiten kantooruren een grote schade is of een kans op nog grotere schade bestaat. Te denken valt aan een grote lekkage, ruitbreuk, inbraak, defecte verwarming bij vorst, kortsluiting met brandgevaar etc.

 

Als we worden gebeld zonder dat het een echt noodgeval betreft kunnen we de gemaakte kosten doorbelasten aan de huurder.

Huurovereenkomst

Mag ik mijn woning onderverhuren aan iemand anders?

Nee dit is niet toegestaan. Wij proberen zorgvuldig te zijn in het verhuren van woningen. Een eerlijke woonruimteverdeling en persoonlijk contact met onze huurders staat daarbij voorop. Onderverhuur past daar niet bij.

Hoe moet ik de huur van mijn woning opzeggen?

De huur kan uitsluitend schriftelijk worden opgezegd, voor of op de laatste dag van een maand. Houdt rekening met een opzegtermijn van minimaal één kalendermaand. Een huuropzegging is bij ons definitief en onherroepelijk. Onder voorbehoud de huur opzeggen is dus niet mogelijk. Staan er 2 huurders op het huurcontract dan dienen beiden de huuropzegging te ondertekenen. Mail de gescande en ondertekende huuropzegging naar servicedesk@vormvastgoed.nl

Wat gebeurt er met het huurcontract als de huurder van een woning overlijdt?

De partner of echtgenoot van een overleden huurder kan ons vragen om de tenaamstelling op het huurcontract aan te passen, zodat de nieuwe situatie past bij het huurcontract. Is de overleden persoon de enige huurder? Dan handelen we het beëindigen van de huurovereenkomst af met de erfgenamen na ontvangst van de akte van overlijden.

Hoe moet de woning bij einde huurovereenkomst worden opgeleverd?

De woning moet schoon worden opgeleverd, in dezelfde staat als dat deze bij de start van de huurovereenkomst. We spreken een voor- en eindinspectie af.

Wat gebeurt er tijdens de voorinspectie?

De service-manager/huismeester beoordeelt wat er moet gebeuren voordat je de woning weer aan ons oplevert. Denk hierbij aan het schoon achterlaten van de woning, eventuele spullen ter overname en eventuele zelf aangebrachte veranderingen die wel of niet mogen blijven zitten. De service-manager/huismeester noteert alles op het voorinspectieformulier, deze ontvang je dan per email.

Wat gebeurt er tijdens de eindinspectie?

De servicemanager beoordeelt of alle werkzaamheden zijn uitgevoerd, welke tijdens de voorinspectie aan u zijn doorgegeven. Als er zaken (nog) niet correct zijn wordt besproken of dat nog door de huurder, of op kosten van de huurder wordt uitgevoerd. Ook noteert de servicemanager de meterstanden. Houdt er wel rekening mee dat deze door de huurder moet worden doorgegeven aan de energie- en waterbedrijven.

Kan ik mijn voor- of eindinspectie verzetten?

Via een machtigingsformulier kan je ook iemand anders machtigen om bij de inspecties aanwezig te zijn. Probeer het altijd eerst op deze manier. Mocht het echt niet anders kunnen, neem dan zo snel mogelijk contact op met onze servicedesk via 010-436 92 18 of stuur een e-mail naar servicedesk@vormvastgoed.nl.

Overig

Wat te doen bij overlastproblemen?

Probeer eerst altijd in contact te treden met de buren. Indien dit niet werkt, verzoeken wij je dit schriftelijk aan ons te melden. Je kunt hiervoor het formulier gebruiken op deze pagina. Ook is het mogelijk om contact op te nemen met mevrouw D. van Nieuwenhuizen (telefoonnummer 010 – 436 9218, e-mail d.vannieuwenhuizen@vormvastgoed.nl). Zij kan je helpen om samen tot een passende oplossing te komen.

Ik wil mijn garage/parkeerplaats opzeggen, hoe werkt dat?

Ik wil mijn garage/parkeerplaats opzeggen, hoe werkt dat?

Neem in dit geval even contact via ons telefoonnummer 010-436 92 18 of per mail via servicesdesk@vormvastgoed.nl.